4 TIPS OM DEZELFDE CONTENT TE PUBLICEREN OP VERSCHILLENDE KANALEN (CROSSMEDIALE COMMUNCATIE)
|

5 tips om dezelfde content te publiceren op verschillende kanalen (crossmediale communcatie)

5 tips om dezelfde content te publiceren op verschillende kanalen wie wilt dat nou niet? Jij wilt toch ook zoveel mogelijk mensen bereiken met jouw content? Dan is het belangrijk dat je dat doet via verschillende kanalen waar jouw doelgroep op aanwezig is. Je kunt je content delen op een blog, nieuwsbrief en op verschillende social-mediakanalen. 

Hier komen de 5 tips om dezelfde content te publiceren op verschillende kanalen. 

Crossmediale communicatie toepassen op jouw bedrijf

Crossmediale communicatie houdt in dat je via verschillende kanalen jouw doelgroep bereikt en bijvoorbeeld stuurt naar jouw website of webshop. Content kun je delen op verschillende kanalen. Ook kun je gemaakte content inkorten en publiceren op verschillende kanalen. Crossmediale communicatie is een belangrijke deel in jouw contentstrategie. Je moet weten wat, waar en wanneer je content wilt publiceren. 

Ik gebruik het ook voor mijn eigen website. Door content te maken op LinkedIn en Instagram verwijs ik mensen naar mijn wekelijkse marketingblog. Van mijn blog maak ik een afbeelding voor Instagram met een copy en een call-to-action.

Voor LinkedIn maak ik een stukje tekst met daarin een sneak peak van waarover mijn blog gaat en geef ik de lezer een call-to-action. 

Je kunt jouw content ook delen op je:

  • Blog
  • Podcast
  • YouTube kanaal
  • Nieuwsbrief
  • Social-mediakanalen
  • Delen met je collega’s via mail
  • Op de social-mediakanalen van je collega’s
DEZELFDE CONTENT TE PUBLICEREN OP VERSCHILLENDE KANALEN

De voordelen van dezelfde content publiceren op verschillende kanalen

Content maken kost veel tijd. Het is zonde als jij 3,5 uur aan een blog werkt en die door weinig mensen wordt gelezen. Je kunt je content natuurlijk beter ranken door goede seo, maar dat kan wel even duren. Als jij jouw maillijst en content maakt voor jouw social-mediakanalen dan bereik je meer mensen dan alleen het verkeer uit Google. Focus je wel dat jouw content terecht moet komen bij jouw doelgroep. Als jouw doelgroep niet op Snapchat en TikTok zit dan is het zonde van je tijd als je daar content voor gaat maken.

Wil je snel en simpel content maken voor jouw social media? Klik dan hier.

Meer dan de helft van je websitebezoekers brengt minder dan 15 seconden op je website. Als je content publiceren op je website is dan niet verstandig. Ook is het dan niet de beste strategie als je meer klanten wilt. Als je jouw content op verschillende manieren brengt en dan doorverwijst is de kans groter dat ze op je website komen en langer blijven dan 15 seconden. 

Wil je een gids lezen over het starten met content marketing? Klik dan hier.

Bijna 80% van consumenten leert een bedrijf liever kennen via een artikel dan via een advertentie. Je kunt dus beter goede kwaliteit content maken en dat publiceren op verschillende kanalen. 

Wil je een goed artikel kunnen schrijven? Klik dan hier.

Waar moet je op letten als je dezelfde content op verschillende kanalen gaat delen?

Het kost tijd

Het kost je tijd als je content op verschillende kanalen wilt gaan publiceren. Het is belangrijk dat je zo veel mogelijk automatiseert zoals het inplannen van content op Facebook en Instagram creative studio.

Heb een duidelijke plan 

Content managen kan minder stressvol als je een duidelijk plan hebt. Als je een goede planning tool gebruikt dan kun je dat een hoop gedoe besparen. Je moet ervoor zorgen dat iedereen weet wat zijn of haar taken zijn en wat er van hun wordt verwacht. 

CONTENT PUBLICEREN OP VERSCHILLENDE KANALEN
CONTENT PUBLICEREN OP VERSCHILLENDE KANALEN

Stappenplan om dezelfde content te publiceren op verschillende kanalen

  1. Denk goed na wat de belangrijkste kanalen zijn om jouw content te promoten
  2. Noteer alle kanalen waar jij content op wilt publiceren. Denk aan verschillende kanalen zoals je blog, website en Instagram. 
  3. Noteer alle bijzondere kanalen waarop je jouw content ook kan op publiceren. Zo kun je een gastblog schrijven of een podcast met iemand maken.
  4. Ga systematisch te werk. Een vast proces is belangrijk als je consistent wilt zijn met het publiceren van content op verschillende kanalen. Processen kunnen per soort content uiteraard wel anders zijn.
  5. Noteer je huidige en nieuwe processen zodat iedereen ze kan inzien. Zo weet iedereen wat zij moeten doen bij het maken en het publiceren van verschillende content en media kanalen.

Gebruik online tools

Google drive is een goede tool om al je bestanden te managen.  

Buffer is een goede tool om al je social-mediakanalen te managen. 

Trello is handig als je veel met projecten werkt. 

Storychief is erg handig als je samen werkt aan content. 

Het is belangrijk dat je content op verschillende kanalen deelt om jouw online bereik te vergroten. Met een goed stappenplan en de juiste tools kun je content creatie makkelijker voor jezelf en/of je team maken. 

Wil jij echt aan de slag met de online marketing van jouw bedrijf?

Dan is de onlinemarketingcursus van IMU bv de cursus die jou meer leert over:

  • Het bepalen van een goede strategie
  • Hoe je hoger gaat scoren in Google
  • Hoe je een content kanon wordt
  • Hoe je meer conversies gaat maken met het zelfde aantal bezoekers op je website
  • Hoe je meer kunt verdienen aan één betalende klant door upselling
  • Hoe je een e-mailmarketing funnel bouwt die geautomatiseerd is
  • Hoe je effectief kunt adverteren zonder toren hoge kosten
  • Door de juiste sales technieken toe te passen
  • Hoe je meer kunt verdienen door affiliate marketing
  • Hoe je een eigen membersite kunt maken voor jouw klanten
  • Hoe je een community bouwt van ambassadeurs voor je merk
10 jaar IMU bv – Tornado Masterclass Actie

De beste en meest complete onlinemarketingcursus die IMU ooit heeft gemaakt.

Ter ere van hun 10-jarig jubileum, nu 350 euro

Bronnen: Frankwatching – Frank Husmann, IMU bv – Tornado Masterclass

Vergelijkbare berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *