7 ON-PAGE SEO-TECHNIEKEN OM HOGER TE SCOREN IN GOOGLE (+ GRATIS SEO E-BOOK)

7 on-page SEO-technieken om hoger te scoren in Google (+ gratis SEO E-book)

Zoekwoorden optimalisatie is in de loop der jaren flink veranderd. Zo kun je niet meer zoekwoorden die wit zijn gemaakt verstoppen in je blog of op je pagina. Nu moet je goede on-page SEO-technieken gebruiken om hoger te scoren in Google. Zo kan Google jouw website beter indexeren en het kost je niet meer tijd dan nodig is. In deze blog leer ik je 7 SEO-technieken voor jouw website die direct toepasbaar zijn. 

1. Gebruik korte url’s 

Kortere urls zijn sterker dan langere url’s. Veel SEO-specialisten raden het aan om alle url’s zo kort mogelijk te houden, maar dan moet je zoekwoord er wel in staan. Je zoekwoord kunt uit meerdere zoekwoorden bestaan. Kijk maar is naar de url van deze blog en naar mijn boeken pagina. 

Je zoekwoord moet ook voorkomen in de tekst van je pagina, je kop en in je eerste alinea vetgedrukt. Zo laat je Google weten waar de blog of pagina over gaat en kunnen zij hem goed indexeren.  

2. Gebruik long-tail zoekwoorden

Long-tail zoekwoorden zijn makkelijker op te scoren. Zo kun je targeten op het zoekwoord ‘’seo’’ of op de zoekwoorden ‘’on-page seo technieken’’. Met het long-tail zoekwoord word je eerder gevonden omdat je specifieker en minder concurrentie hebt op dat zoekwoord. 

3. Maak lange waardevolle artikelen

Lange artikelen kunnen waardevoller zijn dan een blog van een paar honderd woorden. Een paar jaar geleden kon je met een blog van 300 woorden wegkomen, maar vandaag de dag kan dat niet meer. 

Langere content doet het beter omdat het waardevoller en rijk aan zoekwoorden is. Je kunt meer zoekwoorden kwijt in een blog van 1500 woorden dan één van 300 woorden.

Gratis seo boek

4. Creëer kliks en geen vertoningen (CTR)

CTR ook wel klikratio genoemd is een belangrijke ranking factor. Als jij op de derde plaats staat, maar er wordt meer op jouw pagina geklikt, dan is de kans groot dat jij op de eerste plaats komt. 

Een goede titel is dan ook erg belangrijk. Je titel moet de zoeker naar het zoekwoord verleiden. 

Als je veel vertoningen krijgt en weinig kliks dan is het verstandig om je titel te veranderen. Zo kun je een getal gebruiken in jouw titel zoals: ‘’8 direct toepasbare on-page SEO-technieken voor jouw website (+ gratis SEO E-book)’’. En haakjes voor een extra toelichting.

Vind je de tips in dit blog waardevol, en wil je nog meer lezen? Lees dan het blog: SEO advies.

5. Gebruik links om je artikel te versterken

Interne links

Je kunt de lezer van jouw blog doorverwijzen naar jouw andere blogs of webpagina’s. Zorg er wel voor dat die link van waarde is voor de lezer en voor jou. 

Als je een verkooppagina hebt dan is het minder verstandig om interne of externe links te gebruiken. Dit leidt namelijk alleen maar af van jouw doel.  

Met het gebruik van interne links raad ik je aan om 2-5 interne links te gebruiken per blog. De interne links zijn een goede manier om specifieke pagina’s wat extra aandacht te geven. Dit kan op lange-termijn jouw blog van pagina twee naar pagina één brengen. Gebruik een goede strategie om specifieke pagina’s een extra boost te geven.

Externe links

Externe links naar andere websites is een extra ranking factor voor Google. Een onderzoek van Backlinko heeft dat vastgesteld. Externe links helpen jou dus ook om beter te worden gevonden in Google. De tips in deze blog heb ik ook uit de studie gehaald. Bekijk het onderzoek op Google ranking factors.

6. Snelle en mobiel vriendelijke websites 

Een snelle website wordt steeds belangrijker voor het Google algoritme. Zo is een goede hosting ook erg belangrijk. Ook is een goed thema erg belangrijk. Sommige thema’s in WordPress zijn zo vol geschreven met codes dat dit de snelheid van je website vertraagt. Kies een goede hosting om jouw website op te draaien. 

7. Voeg media toe aan jouw blog

Alleen een artikel lezen is saai. Gebruik daarom video’s, foto’s, lijstjes en grafieken om het leuker en interessanter te maken voor de lezer. Dit is belangrijk om mensen langer op je website te houden. Google vind de tijd dat een bezoeker op jouw pagina belangrijk omdat jij dan waarschijnlijk waardevol bent. 

scoren met seo lek media

Vergelijkbare berichten