Linkedin tips voor ondernemers
Dus je bent een ondernemer en je wilt jouw contentmarketing verbeteren voor LinkedIn. In deze blog geef ik jou tien (10) LinkedIn tips voor ondernemers en content creators.
Creeer waardevolle content
Het maakt niet uit of je nou een foto, video of bericht plaatst maak het waardevol. Waardevolle content is het belangrijkste wat er is. Als het een loze foto is die geen waarde biedt aan je connectie dan is het geen goede content. Content is king en daar moet jij je als ondernemer op LinkedIn niet in vergissen.
Zo krijg jij meer interactie met jouw connecties en en creëer je top-of-mind (mensen gaan je herinneren). Ze weten dat je vaak waardevolle content deelt en dat je ook actief bent op LinkedIn. Zo krijg je ook meer connecties en meer business door regelmatig berichten te plaatsen op je LinkedIn profiel.
Deel je kennis en ervaring op LinkedIn
Je hebt kennis op bijvoorbeeld het gebied van webdesign. Geef je connecties dan de tip dat zij bijvoorbeeld goed moeten zorgen dat zijn of haar cookies op hun website goed overeenkomt met de regelgeving van Europa. Het zijn soms maar kleine dingen, maar geloof dat mensen je dankbaar zijn. Door de gratis kennis die jij deelt willen zij misschien met jou in zee omdat zij weten dat jij the real deal bent. Jij geeft wel iets gratis weg in plaats van dat de offerte al in hun mailbox staat.
Stel je connecties op LinkedIn een vraag
Stel je connecties een vraag over een bepaald onderwerp (het liefst in jouw vakgebied). ”Mijn nummer 1 tip op LinkedIn voor ondernemers dat zij waardevolle content delen aan hun connecties. Wat is jouw nummer 1 tip die jij aan jouw klanten geeft?”
Ga in de reacties het dialoog aan en zo creëer je een betere band met jouw connecties en kan jij je netwerk vergroten als andere mensen jouw bericht interessant vinden.
Geef je mening over een bepaald onderwerp
”Mijn mening over LinkedIn is dat het platform bedrijvenpagina’s minder goed laat zien in de nieuwsfeed en dat vind ik erg jammer. Het is toch eenmaal een zakelijk platform. Hoe kijken jullie hierna?”
Dat is mijn mening over een onderwerp. Het is kort, simpel en duurde mij nog geen 10 seconde om te verzinnen. Jij kan dat ook doen met trends en ontwikkelingen in jouw vakgebied.
Laat je connecties zien wat je doet voor jouw klanten
Laat de tofste casussen zien die jij heb mogen maken voor jouw klanten. Laat merken dat jij dit ook kan doen voor jouw connecties.
Hastags voor een groter bereik
Gebruik #hashtags om meer mensen te bereiken op LinkedIn. Hashtags kan je vergelijken met SEO. Je berichten worden getoond aan mensen die een bepaalde hashtag volgen en zo creëer jij een groter bereik.
Maak is een keer een video
Als je altijd korte berichten schrijft probeer dan eens een keer een bericht te vertalen naar een video. Zo val je niet alleen meer op, maar zo creëer je ook een betere relatie met je connecties. Ze zien namelijk wie ze tegenover zich hebben. Ik zelf vind dat altijd prettig. Op het lange-termijn is een relatie eenmaal erg belangrijk.
Maak lange berichten
Lange berichten vallen vaak op en zo kan je ook uitgebreid waardevolle content maken. Je zou zelfs je blog van je website op je LinkedIn profiel kunnen delen. Zo lang het waardevolle content is waarmee je mensen echt boeit kan je veel bereik scoren. Vooral als je meerdere tips uit deze blog samenvoegt.
- Lang artikel
- Je biedt waardevolle content
- Je geeft je mening over een onderwerp in je artikel
- Je vraagt wat je connecties daarvan vinden
- Je gebruikt hasttags om je bereik te vergroten
Ik volg meerder mensen op LinkedIn die dit dagelijks doen en dagelijks inspireren ze mij met hun content. Ze hebben de kennis en ervaring om te delen en dat doen zij graag. Dat doen zij omdat zij weten dat ze vanuit die waardevolle content meer business krijgen.
Zoek nieuwe klanten
Veel ondernemers willen tips over content (zoals jij). In jouw vakgebied kan jij precies hetzelfde doen. Als je iemand ziet die jouw dienst of product goed kan gebruiken stuur ze dan een bericht of je misschien een keer op de koffie (of mee mag bellen) mag komen. Wie niet waagt wie niet wint. Je kan ze ook een pdf-file sturen waarmee jij tips geeft zoals deze voor hun bedrijf. Zo biedt jij iets waardevols en iets gratis aan en zullen mensen vaak akkoord gaan. Hebben ze nou geen interesse? maakt niet uit er zijn meer dan genoeg mensen op LinkedIn die wel gratis waardevolle content en advies willen.
Maak een contentmarketing strategie
Vind je het lastig om vaak wat te verzinnen? Gebruik dan de bovenstaande tips, open je notitie app en begin gewoon te schrijven of te filmen. Creëer ideeën (content) voor jezelf zodat je altijd wel een gepast bericht hebt en het ook echt waardevol is voor jouw connectie. Ik had het over de beste LinkedIn tips voor ondernemers jij kan de beste tip(s) geven in jouw vakgebied.
Dit zijn de beste LinkedIn tips voor ondernemers. Onthoudt goed dat Social Media snel kunnen veranderen dus blijf op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen.
Wil jij nou meer uit jouw onderneming halen en jouw bedrijf verder ontwikkelen op het gebied van social media, SEO en email marketing dan raad ik je echt de online marketing tornado aan. De mannen van IMU bv geven al hun 10+ jaar ervaringen weg voor alleen de verzend en drukprijs die zij moeten betalen. Dit is het boek die elke wervelende online business moet hebben. Het is de ideale blauwdruk voor jouw bedrijf.
Ja ik wil de online marketing tornado!
Wil jij op de hoogte blijven wanneer wij een nieuwe blog posten? Dus nog meer gratis waardevolle content ontvangen? Klik dan hier om je aan te melden voor onze nieuwsbrief.