Zo gebruik je LinkedIn stories (zakelijk en persoonlijk)

Zo gebruik je linkedin stories (Persoonlijk en professioneel)

Met de komst van LinkedIn stories kun je als bedrijf meer van jezelf laten zien. In deze blog: ”Zo gebruik je linkedin stories (persoonlijk en professioneel)” willen wij je inspireren om te starten met de stories functie van linkedIn. Wij geven je content tips hoe je persoonlijk en professioneel overkomt op jouw netwerk.

In deze blog geven wij je content ideeën om te maken voor LinkedIn stories. Ben jij er klaar voor? Hier komen de tips:

Vier je successen op LinkedIn stories

Wanneer jij een tof project hebt binnengesleept is dat een goede gelegenheid om een korte blog te plaatsen op de LinkedIn feed. Via stories kun jij de grote en de wat kleinere successen delen. Je kunt hier denken aan het introduceren van een nieuwe medewerker, het winnen van een award of de geluksmomentjes die jij hebt meegemaakt die dag. Je moet hier goed jouw persoonlijkheid laten uitstralen.

Linkedin stories tips

Geef tips

Worden er vaak dezelfde soort vragen gesteld? Maak dan elke dag een tip/advies die jij deelt met jouw netwerk. Onthoud goed dat het de kijker wel echt waarde levert. Als jij een uitzendbureau bent kun jij sollicitatie tips geven. Zo geef jij jouw netwerk waarde en kun je van een potentiële klant een klant maken. Als je eerst iets gratis weggeeft zijn mensen eerder geneigd om zaken met je te doen. Mij tip is om te reageren met een kort video bericht. Zo kom je niet alleen professioneel, maar ook persoonlijk over.

Je kunt natuurlijk ook zelf vragen stellen aan jouw netwerk. Zo kun jij die ook weer beantwoorden en nog steeds waarde leveren.

Wie zitten er achter het bedrijf?

Laat de mensen zien achter jouw bedrijf. Wie is Lisa op de marketingafdeling en hoe zet zij zich in voor jouw bedrijf en haar klanten. Lisa kunt jouw netwerk waarde leveren via de LinkedIn stories en het is persoonlijk. Je kunt bijvoorbeeld ook een product designer alvast wat previews delen over je nieuwe product of dienst. Ik adviseer je om alleen niet te veel te focussen op het verkopen van je product of dienst. Daar zijn de LinkedIn stories niet alleen voor bedoeld.

Focus je LinkedIn stories content voor jouw bedrijf op 80% persoonlijke content en 20% om meer inkomsten te genereren. Test zelf ook goed wat voor jouw bedrijf werkt. Misschien vind jouw netwerk of brqanche het juist fijn als jij je producten vaak promoot. Ik adviseer je dan ook om het te testen en kijken welke mix voor jouw bedrijf past.

LinkedIn stories is ook een goed excuus om jullie vrijdagmiddag borrels te delen. Lever je veel waarde met deze stories? Nee, maar het ziet er in ieder geval wel gezellig uit!

Je zou bijvoorbeeld wel (potentiële) klanten kunnen uitnodigen en die in het zonnetje zetten. Zo is het niet alleen gezellig, maar kan er ook nog geld worden verdiend.

Linkedin stories content ideeën

Evenementen

Als jij toffe evenementen of webinars op de planning hebt staan kun jij je netwerk daar alvast voor opwarmen. Je schreeuwt niet ”koop mijn producten” en je kunt meer bekijks krijgen. Ook kun jij een live evenement delen. Hoe het evenement is en wat jij een bepaalde dag hebt geleerd. Met beurzen zou jij dan toffe LinkedIn stories content kunnen delen. Zo lang jij mensen inspireert of leert past het op LinkedIn stories.

Zo gebruik je LinkedIn stories niet voor jouw bedrijf

Maak niet alleen reclame voor je producten en diensten. Waarde leveren moet je eerste prioriteit zijn. Wanneer jij waarde levert aan jouw netwerk komen zij vanzelf naar je toe als ze bij je klant willen worden. Uiteraard is en een tijd en plek om je openstaande vacatures, producten, diensten en nieuws te promoten.

Deel ook niet te veel van je privé leven. Natuurlijk vinden wij jouw kat super schattig als hij op de bank ligt te slapen, maar het is niet erg waardevol. Waardevolle content moet jouw nummer één prioriteit zijn.

LinkedIn is een zakelijk netwerk met mensen. Laat je persoonlijkheid zien, maar houdt het wel professioneel.

Wil jij echt aan de slag met jouw website en social media? Dan moet je ervaringsdeskundigen inschakelen, maar alleen als je echt wilt werken aan jouw business.

Dus ben jij het zat omdat jij online niet optimaal wordt gevonden? Ga er dan mee aan de slag.

LET OP: Deze cursus is echt alleen als je resultaat wilt boeken met jouw bedrijf.

Vergelijkbare berichten