Zo krijg je meer gratis bezoekers op je website
Met de volgende 8 tips krijg je meer gratis bezoekers op jouw website door gebruik te maken van crossmediale communicatie. Crossmediale communictie is iemand vanaf een ander medium dan jouw eigen website verwijzen naar jouw website of andersom. Zo kun jij via Instagram een call to action plaatsen naar jouw website. Zo kun jij een product of dienst promoten op een social-mediakanaal en dan verwijzen naar jouw webshop of dienstenpagina.
Social media
Als je meer gratis bezoekers wilt krijgen op jouw website dan is social media onmisbaar. Het is wel belangrijk om te weten welke social media bij jouw bedrijf past. Je hebt de keuze uit LinkedIn, Instagram, Facebook, TikTok, Snapchat en YouTube. In de toekomst komen er waarschijnlijk nog meer soorten social-mediakanalen en jij moet goed opletten welke wel en niet bij jouw bedrijf passen. Het is ook belangrijk dat je voor elk gekozen kanaal goede content maakt en consistent bent.
(Gast)bloggen
Een blog is een goede SEO bom voor jouw website. Je gebruikt namelijk veel zoekwoorden die bij jouw bedrijf passen en zo kun je beter worden gevonden in Google. Hoe hoger in Google, hoe groter de kans op gratis bezoekers op jouw website. Een goede blog schrijven is lastig. Het is namelijk ook belangrijk om de juiste zoekwoorden te gebruiken. Een goede zoekwoorden-checklist is dan erg belangrijk.
Het is ook een goed idee om een gastblog te schrijven op andere websites. Zo kun jij door de andere websites meer bezoekers krijgen op jouw website. Zoek wel goed uit dat de andere website goed bij jouw doelgroep past. Je kunt wel gratis bezoekers krijgen, maar die moeten wel bij jouw merk en producten/diensten passen.
Video’s
Wist je dat YouTube na Google de twee na grootste zoekplatform is in de wereld? Ik was niet verbaasd toen ik dat een paar jaar geleden hoorde. De nieuwere generaties vinden video’s steeds belangrijker. Zo kun je YouTube video’s maken om meer potentiële klanten te bereiken. Zo kun jij de kijker verwijzen naar jouw diensten en/of producten. Ook ben je meer toekomstbestendig. Kijk maar naar YouTube, Netflix, Twitch en TikTok. Videoplatformen worden steeds bekender en groter.
Goede SEO
Elke pagina moet de juiste zoekwoorden hebben en geschreven worden voor de ideale klant. Het is niet meer een paar keywords in je tekst knallen en dan wachten totdat je meer gratis bezoekers krijgt. Keyword stuffing wordt niet meer beloond door Google. Om meer bezoekers te krijgen moet je dus goede SEO rijke content maken voor jouw ideale klant. Een blog starten is dan ook echt een aanrader!
Podcast
Een podcast starten is een goed medium om meer bezoekers en naamsbekendheid te krijgen. Je kunt namelijk met een podcast jouw kennis en ervaring delen. Ook kun je in gesprek gaan met andere in je branche, en zo jouw expertise laten zien. Als er nog weinig tot geen podcasts zijn dan raad ik je aan om een podcast te starten in jouw niche. Je kunt zo je autoriteit vergroten in jouw vakgebied.
Backlinks
Backlinks zijn links die verwijzen naar jouw website. Die links vergroten jouw autoriteit in Google. Let er wel op dat je niet zomaar overal links gaat kopen. De website die naar jouw linkt moet wel bij jouw bedrijf passen. Je kunt hier zelf al mee beginnen door je eigen blogs met elkaar te linken. Dit worden ook wel interne links genoemd. Wanneer een website naar jouw linkt dan wordt dat een externe link genoemd.
E-mail marketing
Als jij een gratis cursus of case geeft aan een bezoeker op jouw website is de kans groter dat zij terug komen op jouw website. Je moet dan wel hun e-mail hebben zodat jij hen kunt mailen. Vaak keren mensen niet naar dezelfde website terug. Als jij hun e-mail hebt dan is die kans veel groter dat zij wel terug keren. Je moet dan uiteraard wel waardevol zijn en hun iets extra’s geven. Je geeft natuurlijk niet zomaar je e-mailadres weg.
Gebruik traditionele media
Traditionele media zoals radio, tv, kranten en magazines zijn nog steeds goede manieren om meer bezoekers te krijgen. Zo kun jij gratis in vakbladen komen. Je kunt bijvoorbeeld een interview hebben met een journalist uit jouw omgeving.
Oude content in een nieuw jasje
Je kunt ook je oude content herschrijven of korter maken en die plaatsen op je website of een ander medium waar het nog niet staat. Zo kun jij veel content maken zonder elke keer iets nieuws te verzinnen en te maken. Je kunt bijvoorbeeld een blog naar een videoformaat maken of andersom. Je kunt dan ook snel en simpel content maken. Wij hebben ook een gids geschreven hoe jij kunt starten met contentmarketing.
Leer van de beste
Kijk goed naar de top drie in Google die worden gevonden met zoekwoorden die jij ook gebruikt of wilt gebruiken. Wat kun jij beter dan jouw concurrentie en maak dan de beste content voor dat specifieke zoekwoord. Let op dat je niet iemand kopieert, want Google straft je dan op het feit dat er twee keer dezelfde content is.
Als je echt aan de slag wilt gaan met jouw bedrijf en jouw online vindbaarheid dan raad ik je het coachingtraject van de IMU aan. Tonny en Martijn zijn een goed duo om jouw bedrijf verder te helpen naar het volgende niveau. Zij hebben zelf al bewezen dat zij goede marketeers zijn. Zij zijn ook bekend van het boek de ”de online marketing tornado”.